Blog
Wyświetlono rezultaty 11-20 z 37.
Wieści z działu D&D #2
24-10-2013 19:32
6
Komentarze: 4W działach: Redakcja, DnD
Dwie wieści z działu D&D:
Po pierwsze, ruszył Pierwszy Dedekowy Quest Scenopisarski. Za napisanie przygody do D&D (w dowolnej edycji) można dostać książkę dwie książki (albo i dwie cztery, jeśli uda się prześcignąć startujących w Queście Sila i Planetourista).
Po drugie, zabieram się za porządkowanie poddziałów w dziale D&D - na tyle duże, że myślę, że lepiej będzie ostrzec o nim zawczasu (i w ten sposób, jeśli dobrze pójdzie, uniknąć głupich błędów). Każdy artykuł o D&D nie tylko ląduje w dziale dedeków, ale też w różnych pomniejszych przegródkach - np. niedawny Ullythis de...
Quentin: Niedokończeni
20-09-2013 15:49
8
Komentarze: 3W działach: RPG, Quentin
Kolejna część cyklu o przygodach z tegorocznego Quentina - prawdopodobnie przedostatnia, chyba że nagle najdzie mnie ochota na pisanie o pracach spoza finału. Tym razem będą Niedokończeni - scenariusz do Wolsunga Planetourista, czyli Marka Golonki. Oczywiście - będą spoilery.
***
Niedokończeni przy lekturze robią niepozorne wrażenie. Z jednej strony nie ma rozbudowanych, literackich opisów. Nie dowiem się z przygody, że policjant z Wolnego Miasta Cierń ma blond włosy, cwaniacką twarz i chodzi w oparach tytoniowego dymu - bo taka właśnie postać stanęła mi przed oczami, kiedy czytałem o BN-ie...
Quentin: Serca Golemów, czyli ciąg dalszy nastąpi
11-09-2013 16:32
6
Komentarze: 6W działach: RPG, Quentin
Ciąg dalszy mojego, raczej mniej niż bardziej regularnego, cyklu notek o scenariuszach z tegorocznego Quentina. Tym razem kolejny finalista, czyli cyberpunkowe Serca golemów Kamila Sobierajskiego alias Talandora. Tradycyjnie będę spoilował bez litości.
***
Od czasu wynalezienia telefonów komórkowych i Internetu nie ma nic do roboty - to jest jeden z moich większych problemów z prowadzeniem przygód w czasach współczesnych i w realiach SF. Wydaje mi się, że na szybkim i łatwym, ale za to mało emocjonującym dostępie do informacji najwięcej tracą śledztwa - które, swoją drogą, są jednym z rodzaj...
Wieści z działu D&D
31-08-2013 00:51
3
Komentarze: 10W działach: Redakcja, DnD
Wpis ogłoszeniowo - szefodziałowy.
Nowy Polter pozwala wszystkim użytkownikom na uczestnictwo w redakcji i korekcie tekstów (i również czytaniu tekstów przed premierą). Jeśli ktoś miałby chwilę i chciałby współpracować przy dziale D&D, to aktualnie jest okazja pomóc przy dwóch tekstach:
Piętniku Planetourista, opisie potwora do Eberron, który (moim i autora zdaniem) jest gotowy do wrzucenia na stronę - szukamy ludzi, którzy przejrzą tekst i polecą go albo wskażą na poprawki do zrobienia (tudzież sami zrobią poprawki sugerowane w komentarzach przez Kamulca).
Recenzji Advanced Race Guid...
Quentin: Macki są w porządku, czyli graj kolażem
27-08-2013 23:59
8
Komentarze: 10W działach: RPG, Quentin
Dalej czytam scenariusze na tegoroczną edycję Quentina. Dziś wrażenia z kolejnego finalisty, Macki są w porządku Łukasza Fedorowicza - scenariusza do Eclipse Phase. Jak poprzednio, spoilery będą straszliwe.
***
Wczoraj Orbital Psycho czytałem na świeżo, jako pierwszy scenariusz-finalistę Quentina w tym roku. Macki są w porządku czytam jako drugie - i nie sposób uniknąć porównań, wpływu tego, co znalazłem w Orbitalu, na to, co znajduję w Mackach. Przypuszczam, że nawet porównywalnie dobrej przygodzie trudno byłoby przebić bardzo pozytywne wrażenie pierwszego scenariusza - właśnie dlatego, że...
Quentin: Orbital Psycho, czyli doskonalenie dungeon crawla
26-08-2013 20:55
6
Komentarze: 28W działach: RPG, Quentin
Mam czas (zbyt mało czasu!) na czytanie scenariuszy z Quentina - i mam chwilę na spisanie wrażeń. Na pierwszy ogień idzie Orbital Psycho do Neuroshimy. Uwaga, spoilery gwarantowane i stuprocentowe.
***
Pierwsze wrażenie: genialny scenariusz. Ideał dungeon crawla: z napięciem (Krew! Trupy! Zaraz dopadnie nas robot!), tajemnicą (co się dzieje na stacji?), którą jednak da się wyjaśnić dość prosto (nie stanowi wyzwania detektywistycznego na poziomie Sherlocka Holmesa), a która nawet wyjaśniona staje się mocnym wątkiem podkręcającym emocje (cały czas stacja zmierza do zguby). Do tego mam wrażenie...
"D&D to nie RPG!" i co z tego wynika
14-08-2013 18:50
26
Komentarze: 41W działach: DnD, RPG
Xellos napisał, że różnicę między D&D a Prawdziwym RPG widać na pierwszy rzut oka. Zrobiłem analizę 3. edycji D&D i Legendy Pięciu Kręgów. Wyszło mi z niej, że na pierwszy rzut oka widać więcej podobieństw niż różnic.
Zigzak zrobił analizę Descenta, znalazł trochę podobieństw między nim a D&D (podobne opisy "czym jest gra", małą ilość opisu świata, podobieństwa stylu "od encountera do encountera" do gry w Descenta).
Problem w tym, że ani z mojej, ani z Zigzaka analizy nie wynika, czy D&D jest RPG, czy nie. Nie wynika też jednoznacznie, czy D&D jest bar...
L5K vs D&D vs Descent, albo czy dedeki to erpeg
13-08-2013 00:37
37
Komentarze: 44W działach: DnD, mechanika, RPG, Legenda Pięciu Kręgów
Źródła są takie, że należy sobie wziąć do ręki jakiś prawdziwy system role-playowy, w drugiej ręce trzymać podręcznik od dedeka i porównać zawartość ;-) Nie wmówisz mi, że prawdziwe RPG (jak choćby Maskarada, dziwne, że o niej wcześniej nie wspomniałem) jest tym samym co dedek.
-Xellos
A potem w drugą stronę, squidzie. Do jednej ręki weź dedeki, do drugiej Descenta.
-Z Enterprises
Challenge accepted. Dołączam się do odwiecznego sporu o to, czy D&D to RPG, bitewniak czy planszówka (na później zostawiam dywagacje, czy to sport, teatr albo gra w bierki).
Z góry przepraszam za nieścisło...
Zak S. o marnowaniu miejsca w przygodach
20-03-2013 12:48
5
Komentarze: 15W działach: DnD, Fantasy, retro, RPG
Na blogu Playing D&D With Porn Stars Zak S., autor wyśmienitego Vornheimu, analizuje dokładnie scenariusz WotC Expedition to the Ruins of Greyhawk. Wylicza te pomysły, które są naprawdę przydatne, i wyjaśnia, dlaczego cała reszta przygody równie dobrze mogłaby być zastąpiona pustymi kartkami. Tekst nieźle przekłada się na ogólne zasady pisania scenariuszy.
Blog przeznaczony dla osób dorosłych; w obu podlinkowanych notkach pornografii jednak nie stwierdzono (za linki nie ręczę).
Część pierwsza: Wyprawa do Wyprawy do Ruin Greyhawku
Część druga: Podróż do Oklepanego Wnętrza Oerthu
Nienazwana...
MG zdetronizowany: poradnik survivalowy na sesji
21-02-2013 13:36
15
Komentarze: 11W działach: RPG
Karczmarz napisał ostatnio notkę o tym, dlaczego MG jest kiepskim materiałem na gracza. Ja generalnie mam inne doświadczenia - kiedy gram, czuję, że doświadczenie jako MG mi pomaga. Karczmarz wśród problemów dla MG siadającego po drugiej stronie stołu wymienił utratę kontroli nad wykorzystaniem świata i fabułą, zniechęcenie do wolnego tempa i słabych zahaczek fabularnych. Mam parę pomysłów, jak sobie z nimi radzić, które zwykle mi się sprawdzają - a nuż jeszcze się komuś przydadzą?
wykorzystanie świata: samemu nigdy nie grałem w 100% kanonicznie, a to pomaga. Dlatego, jeśli MG mówi coś, co ni...
Przejdź do strony: