Blog

Wyświetlono rezultaty 31-37 z 37.

Mój Copernicon

14-10-2010 19:34
2
Komentarze: 5
W działach: konwenty, retro, RPG
Mój Copernicon
Jeżeli ktoś jeszcze nie wie: w ten weekend w Toruniu będzie Copernicon. Konwent zapowiada się naprawdę nieźle - bogaty program, erpegi, larpy, jeepformy... Zresztą nie ma potrzeby o tym pisać, wszystko jest na stronie zlotu. Przyjeżdżajcie, ludzie, bo zorganizowanego z takim rozmachem konwentu nie było w Toruniu i okolicach od lat. Ja oczywiście przyjeżdżam, poza tym prowadzę dwie prelekcje. Tematyka: erpeowy oldschool. Będzie to wyglądało mniej więcej tak: Sobota, 10:00: Stara Szkoła RPG: Reaktywacja Renesans Starej Szkoły - tajemniczy ruch, którego uczestnicy grają w gry fabularne z lat 70...

Jastrzębia Skała

13-06-2010 14:17
4
Komentarze: 0
W działach: Fantasy, retro, RPG
Jastrzębia Skała
Uwaga! Jeżeli jesteś moim graczem, to nie czytaj dalej! Cztery sesje Swords & Wizardry za mną, do tego drużyna opuściła już okolice Jastrzębiej Skały - pierwszych podziemi kampanii. Wrażenia z dungeoneeringu poniżej. Jastrzębia Skała była drugą przygodą w podziemiach ("lochy" brzmią marnie, prawda?), którą napisałem, od kiedy zainteresowałem się retrogamingiem. Poprzednim razem zawartość pomieszczeń losowałem według tabelek z Podręcznika Mistrza Podziemie do D&D i efekt był raczej śreni, więc do Skały potrzedłem inaczej. Miałem główną inspirację dla podziemi - chciałem, by Jastrzębia Skała...

Mój Oldschool

09-05-2010 14:48
20
Komentarze: 14
W działach: Fantasy, retro, RPG, recenzja
Mój Oldschool
Stara Szkoła RPG interesowała mnie, od kiedy pierwszy raz się z nią zetknąłem. Od tego czasu jednak miałem sporo do roboty, wiele rozpoczętych kampanii, plany odnośnie prowadzenia FATE'a. Ostatnio jednak przejrzałem zasady Swords & Wizardry: Whitebox, czyli retroklona - kopię zasad D&D Gygaxa i Arnesona z 1974 r. Pomyślałem: dlaczego by nie spróbować w to zagrać? Spróbowałem, poprowadziłem, jestem po czterech sesjach i planuję następne. A wygląda to tak... Przygotowania Chociaż miałem już zasady, przejrzałem je jeszcze raz, żeby wybrać warianty, których użyję w grze. Swords & Wizardry ma ic...

Karnawał Blogowy RPG 7#: Mistrzu, masz dobrych graczy!

07-01-2010 21:13
10
Komentarze: 4
W działach: RPG, karnawał
Karnawał Blogowy RPG 7#: Mistrzu, masz dobrych graczy!
Czy słyszeliście kiedyś Mistrza Gry, który użalał się na swoich graczy? "Poprowadziłbym super sesję, ale niestety ci gnoje za nic nie umieją wczuć się w klimat i rozwalają każdą sesję." Ja takie teksty słyszałem bardzo wiele razy. Pierwsze uczucie: nic, tylko współczuć. Biedny Mistrz się napracował, a tak marnie skończył. Takim cieniasom nie powinno się dawać dobrych przygód do ręki, bo wszystko zepsują. W takim rozumowaniu jest jednak coś nie tak, nie? Skoro gracze będą dostawali kijowe przygody, skoro MG będzie przychodził na sesję z miną fana Star Wars, który obejrzał najnowsze Wojny Klon...

Dziwadła RPG: Blue Rose

03-11-2009 20:34
6
Komentarze: 11
W działach: Fantasy, RPG, recenzja
Dziwadła RPG: Blue Rose
Czasem podczas przeglądania stron o RPG wpadnie się na grę świeżą, intrygującą i zachęcającą do stawiania pytań. Właśnie czymś taki9m jest dla mnie Blue Rose Green Ronina, reklamująca się podtytułem A Roleplaying Game Of Romantic Fantasy. O co chodzi? Ano chodzi o to, że gra jest próbą wstrzelenia się w niszę w rynku i wyzyskania erpegowego powieści z gatunku, który można nazwać (z braku jakiegokolwiek lepszego określenia) "kobiecym fantasy". Autorzy jako inspiracje do napisania gry podają powieści Marion Zimmer Bradley, Mercedes Lackey i Ursuli Le Guin, mi kojarzą się dodatkowo z powieściami...

Pytania

28-10-2009 15:54
7
Komentarze: 10
W działach: RPG, mechanika, realizm
Szlag. Rozpisałem się z notką z ogromnymi, dramatycznymi opisami, epickimi argumentami i ogólnie górnolotnym tonem, potem wklepał mi się jakiś skrót z backspace'em i wszystko wcięło, więc będę się streszczał. Może to i lepiej. Po pierwsze: dlaczego "realizm" piszemy w cudzysłowie (patrz: recenzja Adama Waskiewicza), jakby gra realistyczna (t.j. z zachowaniem mimetyzmu - patrz notka Scobina) była czymś gorszym od konwencji filmowej? Dlaczego zamiast zdrowym rozsądkiem w podejmowaniu działań naszej postaci wolimy się kierować efektownością? I po drugie: skoro chcemy grać szybko, przyjemnie i f...

Potrzeba mitu

17-06-2009 23:12
13
Komentarze: 14
W działach: RPG, DnD, Fantasy
Potrzeba mitu
Mój pierwszy wpis na blogu! Byłem dzisiaj świadkiem sesji DnD. Faerun, wysokie poziomy, epicka fabuła. Nie brałem udziału w grze i moja rola ograniczała się do siedzenia z boku i rozmyślań o RPG, a o DnD w szczególności. Przede wszystkim pomyślałem, że brakuje mi klimatu high fantasy. Od dawna grałem w Warhammera, czasem też w trzymaną w realistycznej konwencji Legendę Pięciu Kręgów. Kiedy słuchałem MG, chciałem przenieść się do Faerunu, zwiedzać rozległy świat, walczyć z demonami. Nie prowadzić postaci w poczuciu, że zło i tak zatriumfuje, nie iść na kompromisy, dokonywać wielkich czynów. S...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.