Blog

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 37.

Wygraliśmy.

14-02-2013 14:40
35
Komentarze: 25
W działach: DnD, Fantasy, retro, RPG, Dużo Patosu
Wygraliśmy.
Mamy 14 lutego 2013 roku. Pięć lat po śmierci Gary'ego Gygaksa. Pięć lat po założeniu Grognardii. Pięć lat po wydaniu czwartej edycji D&D przez Wizards of the Coast. Przez te pięć lat tysiące ludzi zainteresowały się na nowo starymi erpegami, zaczęły w nie grać i pisać o tym w Internecie. Narzekano na nowe D&D i wycofanie poprzednich edycji ze sprzedaży, klonowano stare gry i przygody, pisano ciągnące się dziesiątkami stron tyrady o dawnym stylu gry albo wpadano na zupełnie nowe pomysły, o jakich nie śniło się Gygaksowi, Arnesonowi i spółce. Powstały Carcosa, Vornheim i One Page Dungeon...

Piaskownica Urzy

22-06-2012 17:10
9
Komentarze: 8
W działach: Fantasy, RPG, Magic: The Gathering
Piaskownica Urzy
Tak, w chwale Yawgmotha nawet to ma sens - Urza do Gerrarda (Warped Devotion). No więc powyższy cytat raczej nie ma sensu, ale co robić, autorzy przypisów do Magic: The Gathering się nie popisali i większość tekstów Urzy brzmi kijowo. Ale do rzeczy! Kiedy planuję zacząć prowadzić coś nowego - przygodę, kampanię, setting - klimat świata jest dla mnie jedną z najważniejszych rzeczy. Mogę mieć ciekawych BN-ów, pomysły na fabułę dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, perfekcyjną mechanikę (marzenia!), ale i tak, jeśli świat gry nie będzie miał tego czegoś i nie będzie do mnie krzyczał "zag...

Stara szkoła na jednej stronie

20-05-2012 22:56
23
Komentarze: 30
W działach: autorskie, DnD, Fantasy, hakowanie, mechanika, retro, RPG
Stara szkoła na jednej stronie
Uważacie że wasza mechanika jest prosta? Zapiszcie ją na kartce A4. Nie zmieściła się? Mam złą wiadomość – nie jest prosta. Pisanie czcionką 2pt się nie liczy. - Magnes, Jak nie tworzyć gier RPG. Lady Blackbird, napisana przez Johna Harpera gra indie o statkach powietrznych, złym Imperium i załodze jak z Firefly, jeden z najlepszych erpegów jakie widziałem, ma też tę zaletę, że jej mechanika spełnia kryterium Magnesa. Połowę karty postaci każdego z graczy zajmuje opis bohatera, drugą połowę - wszystkie potrzebne do gry zasady. Nie mniej przeze mnie cenione stare D&D i jego warianty w...

Hakowanie (przede wszystkim starego) DnD: hapeki i ataki

18-04-2012 00:06
10
Komentarze: 8
W działach: hakowanie, DnD, mechanika, retro, RPG, Lady Blackbird
Nachodzą mnie czasami pomysły do erpegów, które są za krótkie i zbyt mało sprawdzone, żeby robić z nich artykuł (nie mówiąc o tym, że trzeba by dopracowywać tekst, zamiast wrzucać go tak, jak teraz wygląda), a szanse na zastosowanie ich w najbliższym czasie są nikłe (studia + dwie kampanie na raz). Notka mechaniczna, autorkowa. Żeby potem nie było, że nie ostrzegałem. Dla niezainteresowanych cyferkami, premiami do ataku i hapekami: pod koniec notki jest akapit o Lady Blackbird i Gwiezdnych Wojnach, a w nim zero liczenia, za to sporo reklamy (niesponsorowanej!). Nowinka z D&D Next (czyli pią...

Na ZjAvę!

15-02-2012 22:49
11
Komentarze: 18
W działach: konwenty, retro, RPG, Lady Blackbird, CHANGED
Na ZjAvę!
ZjaVa wymiata. I piszę to nie tylko po to, żeby orgowie przyznali mi jakieś przyzwoite stanowisko do grania. Rok temu rozegrałem na niej kilka naprawdę świetnych sesji, poznałem Vindreala, Ifryta i Plane'a (pozdrowienia!), pierwszy raz poprowadziłem RPG na konwencie. W tym roku też przyjadę i też, oczywiście, będę grał i prowadził. Będę szukał graczy do dwóch sesji. Tak jak poprzednio, nie wyrobiłem się ze zgłaszaniem ich organizatorom, więc będziemy grali gdzie i kiedy chcemy (nie licząc godzin szczytu i zajętych stanowisk do sesji). Zapraszam wszystkich chętnych! 1.Lady Blackbird Lady Bla...

Algorytm Moderacyjny

20-03-2011 22:14
16
Komentarze: 24
W działach: moderacja
Algorytm Moderacyjny
Dane: 1. Notka na blogu albo wątek na forum. Zazwyczaj nietypowa, poruszająca nowy temat i mówiąca coś ciekawego. 2. Wyrastające na skutek wspomnianych zalet notki/wątku kilka stron odpowiedzi. Różnych ludzi. Którzy włożyli w nie czas i pracę. W większości niegłupich, ale... 3. ...ale w tłumie zawsze znajdzie się trochę spamu, argumentów ad personam i tym podobnych kawałków, przez które robi się nieciekawie. Sposób postępowania 1. Wziąć głęboki oddech. 2. Znaleźć argumenty ad personam i cały inny szajs, który łamie regulamin/obraża kogoś. 3. Wywalić wspomniany szajs. Wyjście: 1. Regulami...

Prowadzę na ZjAvie

11-02-2011 13:28
12
Komentarze: 4
W działach: konwenty, retro, RPG
Prowadzę na ZjAvie
Widzieliście program ZjAvy? Na stronie jest zapowiedziane 21 sesji RPG. I na pewno to nie wszystko - jestem pewien, że jest jeszcze kilka osób, które nie zdążyły z daniem ogłoszenia na stronę (na przykład ja). Nawet nie biorąc pod uwagę prelekcji i 170 planszówek nie będzie można się nudzić. A teraz opis mojej seji: Rycerz z Popielnego Lasu Muzyka Przyszli nagle. Palili dwory i wioski, zabijali bez litości każdego, kto im się przeciwstawił. Ci, którzy przeżyli, opowiadają o potworach, które szły ramię w ramię z rycerzami. Teraz świętują zwycięstwo. Nie wiedzą, że ludzi z Dorzeczy nie da si...

Polecanka: Play Dirty na RPG.net

10-01-2011 09:30
18
Komentarze: 5
W działach: RPG, recenzja
Zwykle nie czytam recenzji na RPG.net, zwłaszcza tych nie traktujących o nowych grach. Trafiłem jednak na recenzję Wickowskiego Play Dirty autorstwa Waltera Hollanda. Nigdy nie myślałem, że będzie można taki świetny tekst napisać o Graj Twardo. Nigdy nie myślałem, że można równo jechać po Wicku i równocześnie pokazać, o co mu naprawdę chodzi i doceniać jego poglądy. Świetna robota, polecam. Za RPG.net: The book's advice and argument are largely correct and inspiring; its nerd-macho style, and the overbearing authorial voice/personality being projected, remain occasional obstacles to reader...

Zew Novy - szkic kampanii

17-12-2010 19:30
7
Komentarze: 5
W działach: RPG, autorskie
Zew Novy - szkic kampanii
Treść zastępcza W tej notce znajdował się szkic kampanii do settingu Voynara z konkursu Światotworzenie, Zewu Novy. Planuję wykorzystać do czegoś tą kampanię, więc dla uniknięcia spoilerów przez potencjalnych graczy zniknąłem notkę. Jeśli ktoś byłby nią zainteresowany, niech podeśle mi PW - prześlę jej/mu plik z kampanią. Link dla zainteresowanych

SMOK - oldschool w GP

18-11-2010 18:51
13
Komentarze: 6
W działach: retro, RPG, SMOK
SMOK - oldschool w GP
W Sieć poszły newsy o najnowszym, trzydziestym czwartym numerze Gwiezdnego Pirata, a tu widzę, że nikt nie wspomniał o zupełnie nowym dziale - Samodzielnym Magazynie Oldschoolowych Kampanii, czyli SMOKu. Dział startuje z trzema dłuższymi tekstami. Żądny materiałów do dowolnej wersji czy retroklona klasycznego D&D znajdzie w SMOKu: -Renesans Starej Szkoły, wstępniak, który zwięźle wprowadza w wybrane idee oldschoolu. Jeśli ktoś jakimś cudem nie wie jeszcze, co to jest OSR, to ma okazję się dowiedzieć. -W co grać, krótki tekst Ojca Kanonika, w którym autor opowiada, czym różnią się retroklony...