Blog - RPG
Wyświetlono rezultaty 11-20 z 25.
Piaskownica Urzy
22-06-2012 17:10
9
Komentarze: 8W działach: Fantasy, RPG, Magic: The Gathering
Tak, w chwale Yawgmotha nawet to ma sens - Urza do Gerrarda (Warped Devotion).
No więc powyższy cytat raczej nie ma sensu, ale co robić, autorzy przypisów do Magic: The Gathering się nie popisali i większość tekstów Urzy brzmi kijowo.
Ale do rzeczy!
Kiedy planuję zacząć prowadzić coś nowego - przygodę, kampanię, setting - klimat świata jest dla mnie jedną z najważniejszych rzeczy. Mogę mieć ciekawych BN-ów, pomysły na fabułę dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, perfekcyjną mechanikę (marzenia!), ale i tak, jeśli świat gry nie będzie miał tego czegoś i nie będzie do mnie krzyczał "zag...
Stara szkoła na jednej stronie
20-05-2012 22:56
23
Komentarze: 30W działach: autorskie, DnD, Fantasy, hakowanie, mechanika, retro, RPG
Uważacie że wasza mechanika jest prosta? Zapiszcie ją na kartce A4. Nie zmieściła się? Mam złą wiadomość – nie jest prosta. Pisanie czcionką 2pt się nie liczy. - Magnes, Jak nie tworzyć gier RPG.
Lady Blackbird, napisana przez Johna Harpera gra indie o statkach powietrznych, złym Imperium i załodze jak z Firefly, jeden z najlepszych erpegów jakie widziałem, ma też tę zaletę, że jej mechanika spełnia kryterium Magnesa. Połowę karty postaci każdego z graczy zajmuje opis bohatera, drugą połowę - wszystkie potrzebne do gry zasady.
Nie mniej przeze mnie cenione stare D&D i jego warianty w...
Hakowanie (przede wszystkim starego) DnD: hapeki i ataki
18-04-2012 00:06
10
Komentarze: 8W działach: hakowanie, DnD, mechanika, retro, RPG, Lady Blackbird
Nachodzą mnie czasami pomysły do erpegów, które są za krótkie i zbyt mało sprawdzone, żeby robić z nich artykuł (nie mówiąc o tym, że trzeba by dopracowywać tekst, zamiast wrzucać go tak, jak teraz wygląda), a szanse na zastosowanie ich w najbliższym czasie są nikłe (studia + dwie kampanie na raz).
Notka mechaniczna, autorkowa. Żeby potem nie było, że nie ostrzegałem. Dla niezainteresowanych cyferkami, premiami do ataku i hapekami: pod koniec notki jest akapit o Lady Blackbird i Gwiezdnych Wojnach, a w nim zero liczenia, za to sporo reklamy (niesponsorowanej!).
Nowinka z D&D Next (czyli pią...
Na ZjAvę!
15-02-2012 22:49
11
Komentarze: 18W działach: konwenty, retro, RPG, Lady Blackbird, CHANGED
ZjaVa wymiata. I piszę to nie tylko po to, żeby orgowie przyznali mi jakieś przyzwoite stanowisko do grania. Rok temu rozegrałem na niej kilka naprawdę świetnych sesji, poznałem Vindreala, Ifryta i Plane'a (pozdrowienia!), pierwszy raz poprowadziłem RPG na konwencie. W tym roku też przyjadę i też, oczywiście, będę grał i prowadził.
Będę szukał graczy do dwóch sesji. Tak jak poprzednio, nie wyrobiłem się ze zgłaszaniem ich organizatorom, więc będziemy grali gdzie i kiedy chcemy (nie licząc godzin szczytu i zajętych stanowisk do sesji). Zapraszam wszystkich chętnych!
1.Lady Blackbird
Lady Bla...
Prowadzę na ZjAvie
11-02-2011 13:28
12
Komentarze: 4W działach: konwenty, retro, RPG
Widzieliście program ZjAvy? Na stronie jest zapowiedziane 21 sesji RPG. I na pewno to nie wszystko - jestem pewien, że jest jeszcze kilka osób, które nie zdążyły z daniem ogłoszenia na stronę (na przykład ja). Nawet nie biorąc pod uwagę prelekcji i 170 planszówek nie będzie można się nudzić. A teraz opis mojej seji:
Rycerz z Popielnego Lasu
Muzyka
Przyszli nagle. Palili dwory i wioski, zabijali bez litości każdego, kto im się przeciwstawił. Ci, którzy przeżyli, opowiadają o potworach, które szły ramię w ramię z rycerzami.
Teraz świętują zwycięstwo. Nie wiedzą, że ludzi z Dorzeczy nie da si...
Polecanka: Play Dirty na RPG.net
10-01-2011 09:30
18
Komentarze: 5W działach: RPG, recenzja
Zwykle nie czytam recenzji na RPG.net, zwłaszcza tych nie traktujących o nowych grach. Trafiłem jednak na recenzję Wickowskiego Play Dirty autorstwa Waltera Hollanda.
Nigdy nie myślałem, że będzie można taki świetny tekst napisać o Graj Twardo. Nigdy nie myślałem, że można równo jechać po Wicku i równocześnie pokazać, o co mu naprawdę chodzi i doceniać jego poglądy.
Świetna robota, polecam.
Za RPG.net:
The book's advice and argument are largely correct and inspiring; its nerd-macho style, and the overbearing authorial voice/personality being projected, remain occasional obstacles to reader...
Zew Novy - szkic kampanii
17-12-2010 19:30
7
Komentarze: 5W działach: RPG, autorskie
Treść zastępcza
W tej notce znajdował się szkic kampanii do settingu Voynara z konkursu Światotworzenie, Zewu Novy.
Planuję wykorzystać do czegoś tą kampanię, więc dla uniknięcia spoilerów przez potencjalnych graczy zniknąłem notkę. Jeśli ktoś byłby nią zainteresowany, niech podeśle mi PW - prześlę jej/mu plik z kampanią.
Link dla zainteresowanych
SMOK - oldschool w GP
18-11-2010 18:51
13
Komentarze: 6W działach: retro, RPG, SMOK
W Sieć poszły newsy o najnowszym, trzydziestym czwartym numerze Gwiezdnego Pirata, a tu widzę, że nikt nie wspomniał o zupełnie nowym dziale - Samodzielnym Magazynie Oldschoolowych Kampanii, czyli SMOKu.
Dział startuje z trzema dłuższymi tekstami. Żądny materiałów do dowolnej wersji czy retroklona klasycznego D&D znajdzie w SMOKu:
-Renesans Starej Szkoły, wstępniak, który zwięźle wprowadza w wybrane idee oldschoolu. Jeśli ktoś jakimś cudem nie wie jeszcze, co to jest OSR, to ma okazję się dowiedzieć.
-W co grać, krótki tekst Ojca Kanonika, w którym autor opowiada, czym różnią się retroklony...
Mój Copernicon
14-10-2010 19:34
2
Komentarze: 5W działach: konwenty, retro, RPG
Jeżeli ktoś jeszcze nie wie: w ten weekend w Toruniu będzie Copernicon. Konwent zapowiada się naprawdę nieźle - bogaty program, erpegi, larpy, jeepformy... Zresztą nie ma potrzeby o tym pisać, wszystko jest na stronie zlotu. Przyjeżdżajcie, ludzie, bo zorganizowanego z takim rozmachem konwentu nie było w Toruniu i okolicach od lat.
Ja oczywiście przyjeżdżam, poza tym prowadzę dwie prelekcje. Tematyka: erpeowy oldschool. Będzie to wyglądało mniej więcej tak:
Sobota, 10:00: Stara Szkoła RPG: Reaktywacja
Renesans Starej Szkoły - tajemniczy ruch, którego uczestnicy grają w gry fabularne z lat 70...
Jastrzębia Skała
13-06-2010 14:17
4
Komentarze: 0W działach: Fantasy, retro, RPG
Uwaga! Jeżeli jesteś moim graczem, to nie czytaj dalej!
Cztery sesje Swords & Wizardry za mną, do tego drużyna opuściła już okolice Jastrzębiej Skały - pierwszych podziemi kampanii. Wrażenia z dungeoneeringu poniżej.
Jastrzębia Skała była drugą przygodą w podziemiach ("lochy" brzmią marnie, prawda?), którą napisałem, od kiedy zainteresowałem się retrogamingiem. Poprzednim razem zawartość pomieszczeń losowałem według tabelek z Podręcznika Mistrza Podziemie do D&D i efekt był raczej śreni, więc do Skały potrzedłem inaczej. Miałem główną inspirację dla podziemi - chciałem, by Jastrzębia Skała...
Przejdź do strony: